Home » Poker » Viata ca un joc de poker

Viata ca un joc de poker

AA88

AA88 – Dead Man’s Hand

In prag de noapte, 4:48 AM, ma apuc de scris mici aberatii. Mereu patesc asta cand nu am somn. Seara asta am jucat poker. A fost o zi foarte proasta. Nu am reusit sa intru in bani la nici macar un turneu. E si greseala mea ca am jucat turbo-uri si la turneul care nu era turbo am facut niste greseli de idiot la sfarsit. Am si avut putin ghinion cu un As venind ultima carte. De fapt am patit asta in 4 dintre cele 10 turnee pe care le-am jucat.

Cu o zi sau doua in urma, nu mai stiu exact, am avut rezultate bune. Chiar am castigat vreo 2 sit’n’go-uri. Pe unul dintre ele l-am dominat de la un capat la celalalt si am avut noroc mai mult decat toata luna. Se mai intampla si dintr-astea. Tocmai de asta zic ca viata este ca un joc de poker.

Cei care nu au jucat poker probabil nu o sa inteleaga iar cei care au jucat mult vor intelege exact ce vreau sa spun. Rar se iveste o zi perfecta la mesele de poker si trebuie sa profitam de acel moment. La fel se intampla si in viata de zi cu zi.

Lectia cea mai importanta pe care am invatat-o din poker este ca nu conteaza ce carti primesti de la viata. Trebuie sa le joci atunci cand circumstantele sunt bune, sa astepti altele cand nu sunt bune si uneori este bine pur si simplu sa vezi ce se poate intampla daca joci cartile dar cu un risc minim. S-ar putea sa fii placut surprins. Uneori primesti un 72 si dai un call pentru ca iti permiti. Te trezesti cu un 772 pe masa. Asa am castigat ultimul turneu. Adversarul avea 89 dar asta este irelevant de multe ori intr-un joc heads-up.

Si in viata este exact la fel. Uneori te trezesti cu o durere de cap imensa. Ai de ales. Te culci inapoi sperand sa dispara, te ridici si vezi ce se intampla sau te duci la farmacie sa iti cumperi un Nurofen.

In poker ai 3 optiuni cand joci. Una dintre ele (raise) poate fi nelimitata. Si in viata este exact la fel. Aud pe multi care spun ca nu ai decat doua variante, ori X, ori Y. Nu este adevarat. Este intotdeauna o a treia varianta pe care nu o vezi din prima.

In pokerul online ai un timp in care trebuie sa faci decizia. Poti sa profiti de timpul ala pentru a te gandi sau poti sa actionezi dupa primul instinct. Foloseste timpul ala si foloseste-l cat mai mult, cat mai des si cat iti permiti. Asa este si in viata. Ca sa vezi optiunea a treia, trebuie sa te gandesti putin.

Sa zicem ca vrei sa tai un copac pentru ca e prea mare si prea aproape de casa. Poti sa il tai din partea dinspre casa ca apoi sa il impingi in partea opusa sau sa il tai direct din partea opusa. Daca ai sta putin si te-ai gandi, poate ai vedea si optiunea a treia: cheama un profesionist care stie ce face ca s-ar putea sa te trezesti cu un copac pe casa.

In poker iti vin asii in mana sau un full de toata frumusetea in Draw Poker. Te bucuri si fara sa iti dai seama incerci sa faci poker face. Si cand esti la calculator o vei face fara sa iti dai seama. E ceva natural. Tot ce vrei este sa risti tot pentru ca ai un monstru, ai o posibilitate poate de 80% sa castigi. Ce se intampla insa cu ceilalti 20%? Oricand exista si riscul sa pierzi. Iti permiti sa faci asta?

Si in viata la fel. Ti se ofera o promovare si esti in al noualea cer. Nici nu clipesti pentru ca te gandesti la bani. Odata cu noul salar vine si un set nou de responsabilitati. Nu mai ai timp sa treci pe acasa decat foarte tarziu si peste cateva luni te trezesti ca sotia ta iti lasa un biletel cu numarul de telefon al avocatului. Vrea divort. S-a meritat promovarea?

Morala este simpla:

Invatati poker si invatati sa il jucati cat mai bine. Jucati-l mult si veti invata foarte multe despre viata. Unii dintre cei mai succes oameni din lume sunt jucatori foarte buni de poker si asta i-a ajutat enorm. Guy Laliberte este un jucator de poker al dracului de bun. Donald Trump a jucat si batut unii dintre cei mai buni profesionisti de poker pe vremea cand era mai tanar. Barrack Obama joaca poker foarte bine si s-a facut chiar si un reportaj pe tema asta. Cu Vince McMahon mi-ar fi frica sa joc poker pentru ca sunt sigur ca nu ar schita nici un gest care sa il dea de gol vreodata.

PS: Cei care au jucat poker mult si au studiat jocul au auzit de Aces and Eights – AA88 – Dead Man’s Hand. Era o mana de Draw Poker, ca in imaginea de mai sus. Vedeti ca exista o carte pe care nu o stiti si care poate schimba tot? Poate fi un 2 sau un 8, poate chiar un A. Acea varianta pe care nu o vedem din prima (in cazul jocului o vezi dupa draw) poate schimba multe!

Leave a Reply

