Home » Bani si Afaceri » Calitatea promovarii e mai importanta decat calitatea produsului promovat!

Calitatea promovarii e mai importanta decat calitatea produsului promovat!

bad promotionInca un post scris dupa miezul noptii. Stateam in urma cu cateva zile la o cafea si am asistat la o discutie intre 2 prieteni despre cand sa porneasca promovarea pentru un eveniment. Unul dintre ei spunea ca trebuie sa o porneasca foarte aproape de eveniment iar celalalt vroia sa inceapa cu vreo 3-4 saptamani inainte prin folosirea unui teasing si diverse chestii interesante. Este foarte logic cine gresea dintre cei doi prieteni.

Exista un lucru pe care foarte multi nu il inteleg. Cand vine vorba de un produs, un serviciu, un eveniment, etc. este mult mai important sa investesti timp intr-o campanie de promovare foarte buna. Principiul este extraordinar de simplu. Haideti sa vorbim, ca exemplu, despre bere pentru ca mi-e pofta de una si nu prea ma pot gandi la altceva.

Poti sa ai cea mai buna bere din lume! Daca nimeni nu stie de ea, nu se va vinde!

Oamenii pot fi comparati foarte usor cu niste oi. Sunt sigur ca ati observat ca majoritatea trend-urilor apar si dispar in functie de ce promoveaza vedetele. Cam asa se intampla la orice produs pe care vrei sa il promovezi si asta vrei sa se intample.

Lansezi o noua bere pe piata. Vrei ca X sa fie interesat sa o incerce si sa ii spuna si lui Y. Daca berea este buna, din vorba in vorba vor incerca mai multi si vei incepe sa vinzi din ce in ce mai mult. Daca X nu aude nimic despre berea ta, nu vei ajunge nici la Y.

Promovarea oricarui produs/serviciu trebuie pusa pe primul plan si nu poti sa incepi o campanie de promovare fara sa o planuiesti cum trebuie pentru ca o sa te trezesti ca mesajul tau ajunge unde nu trebuie. Cum ar fi fost daca Redd’s Cranberries ar fi fost promovata in randul motociclistilor? Nu a fost oare o solutie mai buna alegerea publicului tinta ce prezinta sanse ridicate de consum a acestei beri?

Problema timp este una imensa la noi in Romania. Chio cu shaorma a dat drumu la promovare si a facut revealing-ul intr-un moment in care nici macar nu aveau lantul de distributie pus la punct. Daca eu as fi vrut sa imi iau o Silva Bruna si o punga de Chio cu Shaorma pentru a incerca noul sortiment in timp ce ma uit la Steaua – Chelsea, nu as fi reusit pentru ca nu gaseai nicaieri chips-urile.

Daca ai un concurs pe Facebook si vrei sa dai premiile pe data de 15, promovarea ta nu poate sa inceapa pe 13. Sunt sute de concursuri asa pe FB si toate au aceeasi problema: foarte putini inscrisi. Daca ai un eveniment Pe 15, nu poti sa incepi promovarea pe 10. De exemplu, trimiti comunicatul de presa ca in Piata Universitatii va fi revealing la un sortiment nou de Silva pe data de 10. Ziaristii si partenerii citesc si publica articolele pe 11-12. Ce mai faci tu pe acolo iti aduce doar cateva zile in care poti sa promovezi. Daca gandeai promovarea in 2 etape sau macar o incepeai mai devreme, te-ai fi trezit cu o reusita. Asa o sa te trezesti cel mai probabil cu o tona de cocalari sau studenti de prin zona care trec putin pe acolo pentru ca sunt curiosi.

Ganditi-va de 2-3 ori ce faceti cand vreti sa promovati orice. Poti sa ai cea mai proasta bere din lume dar tot poti sa o vinzi destul de bine daca promovarea este facuta intr-un mod corespunzator. Daca ai destul timp sa promovezi orice vei putea sa ajungi la un nivel in care convingi oamenii sa te ajute fara sa isi dea seama. Asta poti sa faci doar in timp si doar daca stii ce trebuie sa faci. Promovarea proasta aduce mereu rezultate proaste pentru orice serviciu/produs.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s