Home » Bani si Afaceri » Cantitate Sau Calitate? Ce Sa Alegem Pentru Blogul Nostru?

Cantitate Sau Calitate? Ce Sa Alegem Pentru Blogul Nostru?

cantitate vs calitateMajoritatea articolelor pe care o sa le gasiti pe net vor sustine ori calitatea or cantitatea. Adevarul este ca trebuie neaparat sa intelegem faptul ca amandoua pot fi in avantajul nostru. Putem sa alegem ori cantitatea ori calitatea. Amandoua apar foarte rar si este nevoie de o investitie destul de mare pentru a ajunge la un astfel de nivel.

Putem sa scriem foarte usor 10 postari in 2 ore cand ne gandim doar la cantitate si ignoram calitatea. Eu nu sunt adeptul unei strategii de genul asta dar trebuie sa recunosc ca exista si avantaje in a face asa ceva. Haideti sa ne uitam la ambele parti ale baricadei. Poate ne dam seama ce ar fi bun pentru blogul nostrum.

Avantaje si dezavantaje in a publica doar articole de calitate

Dezavantaje

Poate parea dubios dar exista si dezavantaje cand ai doar articole de o calitate superioara. Pentru inceput, trebuie precizat ca timpul devine o problema. Dureaza sa scrii ceva de calitate si va dura si mai mult pana vei deveni popular. Daca te intereseaza sa faci bani cat mai rapid, cu siguranta va dura totul mult mai mult decat te astepti. In cazul in care ai un singur blog si scrii doar articole bune, fii sigur ca succesul va veni mai greu.

In al doilea rand, vei avea mai putini vizitatori. Asta este o problema in Romania pentru ca mai toata lumea se uita la cati vizitatori ai. Nu prea le pasa de cine sunt acei vizitatori. Chiar in urma cu 2 zile am vorbit cu un client care dorea sa cumpere reclama pe un blog cu trafic foarte mare. Mi-a trebuit mult sa ii explic ca el are un public tinta total diferit de vizitatorii de pe acel blog. Era furat de statistici. Cam asta este problema cand ai continut foarte bun dar un numar mai scazut de vizitatori. De asemenea, pentru ca dureaza mult sa faci continut de calitate, este posibil ca sa nu exista subiecte asemanatoare deci vei avea si un numar mai scazut de vizualizari, nu doar de unici.

Increderea in ce ai scris va fi scazuta, la fel cum este acum in ce scriu eu aici. Vizitatorul se uita de obicei la cat de mult material ai pe blog. Daca nu vede ce i se pare lui ca este destul, vei avea probleme in a vinde ceva. Problema asta va exista un timp indelungat, pana cand reusesti sa ai un numar bun de fani si un numar mare de postari.

Ultimul dezavantaj ce merita precizat este o sansa mai scazuta de a fi contactat cu oportunitati directe de a face bani. De ce ar vrea cineva sa cumpere reclama pe un blog cu un trafic scazut cand sigur sunt altele cu un trafic mai mare. Pentru multi specialisti aceasta este problema cea mai mare cand ai doar continut de o calitate foarte buna.

Avantaje

Primul lucru pe care il vei observa este o rata de recurenta mai mare decat competitia cu continut mult dar de o calitate mai mica. Dupa ceva timp o sa ai cititori fideli care se intorc pentru ca acoperi bine subiectele despre care scrii. Pentru ca scrii bine si calitatea este satisfacatoare de fiecare data, vei avea mai multi abonati. In caz ca nu stiati, acest lucru este foarte bun pentru un blog. Tot ce trebuie sa spun este ca o baza mare de abonati aduce o conversie mult mai buna cand vine vorba de vanzari.

Avand in vedere ca lucrez destul de mult ca freelancer, as vrea sa precizez si un avantaj legat de asta. Multi iti vor spune ca un profil foarte bine pus la punct pe Elance sau Freelancer.com este cheia succesului ca freelancer. Fals. Daca ai un blog cu o calitate foarte buna, client iti pot bate la usa si contractele pe care le vei negocia cu ei vor fi cele mai banoase, ca sa zic asa.

Trebuie sa ne gandim si la blogger. Cand ai un blog si ai continut de o calitate buna, vei fi satisfacut de ce faci pentru ca stii ca vizitatorii sunt multumiti. Nu va trebui sa te gandesti ca urmeaza sa fii injurat si vei fi publicat mult mai usor daca te decizi sa trimiti un guest post cuiva. Putem zice ca brand-ul personal va fi mai bun si asta iti va aduce multe avantaje.

Ultimul avantaj pe care vreau sa il precizez este ca vei avea o promovare gratuita in retele sociale. Cititorii fideli vor da share si vei avea foarte mult “social love”. Ganditi-va putin! La ce preferati sa dati share pe Facebook? La un articol de 200-300 de cuvinte sau la unul de 1000?

Avantaje si dezavantaje in a publica foarte mult dar fara calitate

Avantaje

Primul avantaj sic el mai important: mai multe vizualizari de pagini. Nu exista nici un blogger ce nu isi doreste ca articolele publicate sa nu fie citite. Cu cat sunt mai multe postari, cu atat exista mai multe sanse sa apara trafic. De asemenea, exista o sansa ridicata sa exista content asemanator pe site. Asta aduce si mai multe vizualizari.

Vizitatorii vor fi impresionati cand vor vedea foarte multe postari si instinctive vor avea mai multa incredere in blog. Prima impresie va fi ca blog-ul este foarte dezvoltat si ca blogger-ul s-a chinuit mult.

Orice v-ar spune oricine, mai mult content inseamna automat pozitionari mai bune in motoare de cautare. Stim ca multi spun ca Google vrea calitate. Asta este adevarat insa nu va veni un om sa viziteze blogul. Indexarea site-ului si pozitionarea va fi determinate de un robotel si un algoritm cat de cat matematic. Specialistii in SEO vor spune ca dupa update-ul Panda acest lucru s-a schimbat si Google pune mai mult accent pe calitate. Asta este complet adevarat dar oricat de mult ne-am minti, calitatea inca este foarte, foarte importanta. Putem sa intram mai mult in subiect insa nu este vorba de SEO aici.

Dezavantaje

Pentru inceput, voi va intoarceti pe un blog care nu ofera calitate sau ajungeti iar acolo din intamplare? Cam despre asta este vorba. Numarul de vizitatori ce se vor intoarce “de buna voie” va fi scazut. Numarul de subscriberi de calitate va fi si el mai mic. Se vor inscrie cei care vor fi furati de cate articole exista insa exista doua variante dupa pentru majoritatea: ori dau unsubscribe ori ignora mail-urile primate.

Respectul va fi scazut. Poate va fi ridicat in ochii tai dar in ochii vizitatorilor va fi scazut intotdeauna. Bloggerii romani care au calitate proasta si trafic maricel se mint singuri ca sunt respectati. De fapt cam nimeni nu da bani pe ei decat in cazul in care au ceva de castigat. Daca vizitatorul nu primeste ce cauta cand citeste un articol, de ce te-ar respecta?

Exista o problema in Romania cu niste A-Listeri. Vor spune ca fac vanzari pe banda rulanta. Unii advertiser vor crede si isi vor lua teapa. Cand calitatea este proasta, rata de conversie va fi extreme de mica. Lumea nu cumpara fara sa afle mai multe despre un produs. Aceasta este si una dintre problemele mari ale unor magazine online. Arata o poza cu o rochie si cam atat afla potentialul comparator. De ce ar cumpara?

Cateva mici concluzii

Nu prea exista decat o singura concluzie. Trebuie sa va concentrate pe amandoua. Din nefericire asta este foarte greu, mai ales cand blogul este la inceput. Daca va concentrati doar pe articole de 300 de cuvinte, veti avea avantaje si dezavantaje. Daca scrieti doar articole de 1000-2000 de cuvinte, apar avantaje si dezavantaje.

La sfarsitul zilei totul se rezuma la o alegere personala. Ce urmeaza sa spun este o parere personala si trebuie tratata ca atare. Eu vad calitatea ca fiind factorul cel mai important pentru un blog. Vizitez doar bloguri cu articole bune si cu o calitate ridicata. Am spus de mai multe ori articole cu multe cuvinte. Asta nu inseamna neaparat calitate. Acele cuvinte trebuie sa fie legate de subiectul articolului sau trebuie sa aduca macar ceva nou, interesant. Daca articolele sunt bune si ajuta vizitatorii, veti dormi mai usor noaptea si nu veti avea prea multe probleme in personal branding, un lucru vital pentru un blogger. Nu vreau sa mai continui asa ca ultimele cuvinte pe care le scriu in acest articol sunt: alegeti cu atentie dar ganditi-va serios la ce va place sa cititi pe un blog. Vizitatorii tai merita sa primeasca o calitate asemanatoare cu ce vrei tu sa vezi pe alte bloguri!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s