Home » Diverse » Otaku Festival 2013 – Liniste si cultura japoneza

Otaku Festival 2013 – Liniste si cultura japoneza

Otaku FestivalTrebuie sa incep prin a felicita organizatorii Otaku Festival 2013. Imi plac anime-urile, coloanele sonore pe care le au, cosplay-ul si foarte multe parti ale culturii Japoneze. Sunt sigur ca fiecare om apreciaza ceva japonez, poate chiar fara sa isi dea seama. Este primul Otaku la care am fost. Nu pot sa zic nimic rau despre ce s-a intamplat acolo. Fiecare astfel de festival este o lume proprie in care vei intra doar daca vrei cu adevarat.

Singura mea problema cu Otaku a fost cauzata de oameni care chiar nu aveau ce cauta acolo. Am auzit foarte multe persoane (majoritar femei cu fete acre si riduri de expresie incatranite) cu replici de genul “ce ciudati pe aici”. Imi pare rau sa va spun dar, cum spunea foarte bine o prietena, “voi sunteti ciudatii aici!” Mi-as dori extraordinar de mult sa nu mai vad la evenimente oameni care nu pot sa isi tina gura. Organizatorii te primesc practic in casa lor, iti ofera posibilitatea sa vezi o alta cultura si tu dai cu mucii in fasole.

Pentru mine au fost 4 puncte de atractie majore (subiectiv vorbind):

  • Prezenta Nikita si Sikai – doua domnisoare superbe cu costume foarte reusite.
  • Concursul de cosplay – a fost un moment intre Sailor Moon si Mascatul in Frac foarte dragut. O sa ma uit din nou la Sailor Moon datorita lor. Stiu ca e un anime mai mult pentru fete dar este bun si foarte entertaining.
  • Sticksurile Mikado – Nu o sa tin minte niciodata cum li se spun de fapt in japoneza dar sunt geniale. Am aflat ca sunt disponibile in duty free-uri si benzinariile OMV. Daca vedeti sticks-uri cu ciocolata Mikado, cumparati! Sunt atat de bune in cat m-am milogit pentru inca o cutie. Era sampling!
  • Un dans pe Gentleman de la PSY care a fost dragut si m-a facut sa zambesc.

Mi-as fi dorit sa vad mai mult dar nu prea avem ce face. Este cu siguranta greu sa obtii sponsorizari pentru astfel de evenimente si esti blocat probabil in a face bartere. Totusi, fanii cosplay si anime din Romania devin din ce in ce mai atenti la astfel de evenimente. De asemenea, ei se inmultesc. Speram ca data viitoare sa fie ceva si mai grandios. A fost o editie linistita, placuta, perfecta pentru cei care vor sa afle mai multe despre cultura japoneza si nu doar ei. Si Harap Alb a fost acolo 😀 Au fost diverse ateliere si activitati foarte interesante. Daca aveti ocazia sa mergeti la editia urmatoare, sa o faceti!

Regret faptul ca am fost la Otaku Festival 2013 cu treaba. Nu pot sa va spun ce anume pentru ca e cam secret. Mi-as fi dorit sa particip la turneele de Mortal Kombat si Tekken Tag Tournament 2. N-am mai participat de mult la o astfel de competitie.

Nu uitati sa dati un like celor 2 fete din Franta (Nikita si Sikai) pentru ca au venit pana la Otaku si ne-au incantat cu costume minunate. Mi-au placut fetele, ce pot sa zic? 😀

Sper ca in cativa ani sa avem si noi ceva cat de cat ca in strainatate. Inceputul este bun. Am vazut mai multe costume decat ma asteptam si atmosfera a fost foarte buna si ea. Va las cu un clip din strainatate. Asa vreau sa vad candva Otaku Festival in Romania. Cu rabdare se poate ajunge acolo.

Leave a Reply

