Home » Bani si Afaceri » Lectii invatate de la un minor cu 10.000 LIKE-URI pe Facebook

Lectii invatate de la un minor cu 10.000 LIKE-URI pe Facebook

facebook - lectii invatate de la un minorCu cat stim mai mult, cu atat ajungem sa ramanem fixati pe multe lucruri care nu sunt foarte importante. Cam asta se intampla in marketing, management, SEO, etc. Invatam cum ar trebui sa scriem postari pe Facebook. Citim tot ce spun specialistii. Incercam sa obtinem acel continut perfect, viral, acea postare care vine cu sute de Share. Din nefericire, oamenii care stiu foarte multe ajung sa faca multe lucruri proaste.

Cand vine vorba de o pagina de Facebook, uitam ce conteaza cu adevarat: publicul tinta. Inevitabil ajungem intr-o goana dupa like-uri, comentarii, distribuiri. O facem fara sa ne dam seama. Postam lucruri proaste pentru ca avem raspunsuri garantate (vezi poze cu pisici). Incepem sa gandim matematic pentru ca inevitabil ne gandim la bani. Aici vorbesc despre cei care fac bani folosind orice parte a Facebook-ului, fie direct, fie indirect. Nu vorbesc despre cei care se distreaza.

Cei care se distreaza pe Facebook ajung uneori sa faca o treaba mai buna ca un profesionist. Stateam si ma uitam pe Facebook in urma cu aproximativ o saptamana si am vazut ca era un prieten cu vreo 8-9 ani mai mic ca mine trecut ca social media nu stiu ce la un bar. Am intrat pe pagina barului respectiv si mi-a placut cam tot ce era pe acolo. Dupa asta am inceput sa ma uit cam peste tot pe unde prindeam si am ajuns pe cateva pagini care pentru mine erau extraordinar de proaste. Ma gandeam din punctul de vedere al “ce trebuie si ce nu trebuie facut”.

Asa am ajung la minor-ul din titlu. Pagina lui avea in jur de 10k like-uri. Acum are mai mult. Fiind curios din fire, am aflat cine este si am intrat in vorba cu el. “Tipul” avea 13 ani. A facut recent 14. Nu sunt sigur ca avea voie sa aiba profil de Facebook dar in cautarea mea am dat si peste persoane de sub 13 ani cu pagini cu mii de like-uri.

Respectivul minor facea bani cu pagina lui de Facebook. Organiza concursuri si numarul de like-uri crestea. De asemenea, acel people talking about era tot timpul mare. Ce a pornit ca o joaca a ajuns ceva foarte interesant. El nu stia ce e aia marketing. Auzise cuvantul dar mai mult nu stia. Nu avea habar de multe dintre functiile disponibile administratorilor paginilor de Facebook. El pur si simplu posta si posta bine.

M-am uitat la multe pagini ale pustilor de pe Facebook. Ei nu folosesc tacticile clasice pe care le inveti in timp sau care sunt recomandate de catre specialisti.

Minorul cu pricina mi-a spus ca pur si simplu incerca lucruri, ce mai vedea pe ici pe colo. Ce nu mergea nu mai facea. A observat ca era o ora la care multa lume era on si atunci punea postari care aduceau share-uri pentru ca asa credea el ca o sa vina mai multe like-uri. Punea chestii interactive atunci. In rest punea doar lucruri care erau interesante pentru acel public care daduse like. Practic facea o treaba extraordinar de buna si nu stia nimic teoretic. Stia doar practic.

Facea si greseli. Bineinteles. Nu isi dadea seama de ele dar nu se oprea. Continua. Comunica cum trebuie si cand trebuie. Am fost extraordinar de impresionat si in urma acestui proces de urmarire (ca sa nu spun stalking) mi-am dat seama de multe lucruri pe care le-am uitat.

Din toate discutiile, cel mai important lucru care mi-a ramas intiparit in minte este faptul ca un pustan care nu stia ca isi poate programa postarile pe Facebook comunica mai bine cu un public de 18-25 de ani decat o faceam eu. De ce? Pentru ca eu aveam in cap strategii, tehnici, matematica, reguli.

Ce am invatat de la acest minor?

  • Nu exista reguli cand vine vorba de o pagina de Facebook. Ai un interes? Urmareste-l!
  • Nu uita de oamenii aia care au dat like. Ai instrumente la dispozitie pentru a analiza si poti oricand sa TE UITI la postari. Oamenii aia o sa iti spuna ce merge si ce nu.
  • Pune link-uri de pe mai multe site-uri bune, nu doar de pe ale tale.
  • Toata lumea apreciaza culorile si lucurile bucuroase chiar daca nu isi exprima acea bucurie.
  • Sunt grupuri pentru orice nisa. Foloseste-le!
  • Interactioneaza cu absolut toata lumea. Nu ignora pe nimeni. Nu ii poti multumi pe toti dar daca ai o linie de comunicare mereu deschisa, o sa afli lucruri foarte importante. Hai sa nu mai gandim matematic.
  • Poti sa postezi si lucruri care nu iti plac sau care nu sunt legate de nisa ta. Trebuie doar sa nu o faci constant.
  • Nu trebuie sa gandesti ca un om care stie marketing. Foloseste-ti cunostintele cum trebuie dar nu uita de acei oameni.

Practic, cel mai important lucru e sa nu uitam de oamenii care au dat like. Este ceva ce facem fara sa ne dam seama. De multe ori spunem ca ce facem este bine pentru ca este exact ce vrea acel public tinta dar nu am intrat in contact direct cu acel public tinta ca sa vedem cu adevarat ce vrea.

Pana acum sunt 840 si ceva de cuvinte in acest articol si as putea sa scriu pana dimineata. Am ramas foarte placut surprins de acel minor. As putea spune ca inca o lectie pe care inca nu vreau sa o accept este ca este posibil ca un tanc sau un om cu o experienta foarte redusa sa fie mai bun instinctiv decat tine la ceva ce faci, chiar daca ai zeci de ani de pregatire in spate. E o lectie dura dar una pe care trebuie sa o accept pana la urma. Haideti sa ascultam pe toata lumea, chiar si pe acei care nu au o autoritate foarte mare in domeniul in care activam. S-ar putea ca unul dintre EI sa vina cu o idee la care nu te-ai fi gandit niciodata.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s