Home » Bani si Afaceri » Nu economisesti bani prin a te lasa de fumat si povestea porcului

Nu economisesti bani prin a te lasa de fumat si povestea porcului

quit smokingSunt foarte multi care spun ca vor sa se lase de fumat pentru ca cheltuiesc prea multi bani si ar putea sa faca foarte multe cu banii economisiti. Legat de asta am sa va spun un banc:

Gigel si Andrei in parc. Andrei isi aprinde o tigara. Gigel ii spune:
– Mai Andrei, un pachet de tigari costa 13 lei. Fumezi unul pe zi. Asta inseamna 91 pe saptamana. Pe luna vine 390 lei. Pe an vine 4680 lei. De cati ani fumezi?
– De 20 de ani, raspunde Andrei sictirit.
– Pai asta inseamna 93600 lei, Andrei. Daca puneai banii la banca luai macar o dobanda de vreo 5% cumulata pana acum pentru toti banii astia. Ai fi avut cel putin dublu. Cu siguranta puteai sa aid oar din economiile de pe tigari macar 190.000. Vreo 40 si ceva de MII de Euro. Inca putin si iti luai o super masina.
– Da, Gigel, ai dreptate! Am o intrebare in schimb.
– Zi-mi!
– De cat timp te-ai lasat de fumat, Gigele?
– De 25 de ani si 10 luni, spune cu mandrie Gigel.
– Pai si atunci de ce naiba conduci un Logan?

Cam asa e si cu economisitul cand te lasi de fumat. Va spun din proprie experienta. M-am lasat de fumat de 2 ori si m-am apucat din nou. Din punct de vedere financiar nu am simtit nici o diferenta. Tot la fel de mult cheltuiam in fiecare luna si in nici un caz nu se mareau sumele depuse la banca.

Daca te lasi de fumat, vei gasi cu siguranta pe ce sa cheltuiesti banii economisiti. Asta dintr-un motiv foarte simplu pe care foarte multi nu il inteleg.

Pe masura ce trece timpul ne obisnuim cu un stil de viata. Ne obisnuim sa cheltuim o suma de bani in fiecare luna. Acea suma se schimba foarte greu. De asta in momentul in care ne mutam intr-un apartament unde chiria este mai mare, incepem sa avem problem. Daca ne mutam intr-un apartament cu o chirie mai mica, nu vom economisi pentru ca vom cheltui banii in plus. Pur si simplu nu merge sa economisesti din prima daca te lasi de fumat. Nici nu este recomandat pentru ca e o nevoie sa cheltuiesti suma aia in fiecare luna. Te face sa te simti bine. Daca ai cheltui mai putin, fara sa iti dai seama ai considera ca ceva este in neregula si vei ajunge sa castigi mai putin.

piggy-bankSuntem in fata unui cerc vicios din care este extraordinar de greu sa scapam. Singura metoda care a functionat cat de cat la mine a fost o pusculita. Un porc mare cu o gaurica, fara gaura prin care sa pot scoate banii. Puneam acolo cate 10 lei, 5 lei, cat consideram eu ca am economisit. Nu renuntasem la tigari. Renuntasem la cola. Asta insemna cam 5 lei pe zi si din cand in cand mai puneam diverse cand nu imi cumparam ceva ce as fi vrut. Dupa vreo 6 luni am luat ciocanul si bucuros am spart porcul. Inauntru am gasit incredibila suma de: 525 lei. In sase luni. Trebuia sa am aproape 1000 dupa calculelele mele. In realitate a mers faza cu cate 5 lei la inceput. Dupa nu am mai pus bani decat foarte rar si nici macar nu imi dadeam seama.

Sunt sigur ca sunt foarte multi care au fost in situatii similar. Singurul mod in care poti cu adevarat sa economisesti bani atunci cand vrei cu adevarat sa faci economii prin a micsora cheltuielile este sa investesti cat mai rapid.

Nu lua un porc! Micsoreaza perioada de economie. Daca te-ai lasat de cola tot iei apa. Acum cola costa vreo 6-7 lei. Apa costa vreo 2. Pune intr-un sertar 5 lei. Dupa o saptamana ai 35 de lei acolo. Nu ii lasa si cheltuiei. Fa ceva cu ei care sa imbunatateasca ori stilul de viata ori afacerea ta. Cumpara reclama pe Facebook de 35 de lei! Angajeaza pe cineva sa iti scrie niste articole de 35 de lei. Doar asa vei reusi sa iti cresti venitul sis a economisesti in acelasi timp. Vei vedea ca pe masura ce trec lunile vei cheltuii mai mult pentru ca vei avea bani mai multi. Nici nu o sa iti dai seama ca asta se intampla!

Leave a Reply

