Home » Diverse » Lasa-ti copilul sa se joace pe calculator! Parcul se inchide la 9

Lasa-ti copilul sa se joace pe calculator! Parcul se inchide la 9

pe vremea meaTot vreau sa scriu asta de ceva timp dar cand sa scriu, se intampla cate ceva. Ei bine, acum am reusit.

Exista o problema destul de mare cand vine vorba de copii. Stiti vorba aia “pe vremea mea…” Este cea mai mare prostie cand vine vorba de copii de orice varsta. Tu ca parinte ii spui copilului ca pe vremea ta era altfel. Normal ca era. Nu exista Facebook si nu existau telefoane mobile cu Android. Sucul de la magazine era CICO si apogeul zilei de joaca era un “Nu te supara, frate!”

Referitor la acest “pe vremea mea” as vrea sa spun un lucru. Nu stiu voi dar eu am auzit de foarte multe ori chestii de genul “pe vremea mea copii se jucau afara, nu se jucau pe calculator”. Exista pana si melodii cu tema asta.

Mergeam in urma cu cateva luni sa imi iau un suc si o inghetata. Nu stiu de ce dar aveam chef sa stau pe o banca si sa mananc inghetata. Imi iau eu bucuros inghetata si ma duc spre un parc de cartier, inconjurat de 2 blocuri si garaje. Trebuie precizat ca era in jur de 20:30.

Nu m-am asezat in parc pentru ca erau copii care se jucau si parinti care stateau pe banci. Cum mai si fumez, nu imi doream sa afum copii care se plimbau si nici parintii. Mi se pare de bun simt. M-am asezat pe o treapta la o scara de bloc. Dupa ce mi-am terminat inghetata mi-am aprins o tigara si la un moment dat am auzit un parinte care spunea copilului ceva de genul “hai sa mergem, tati. Se inchide parcul.”

Cum adica se inchide parcul?

parcM-am dus la intrarea in parculet si am ramas blocat. Exista ORAR de functionare a parcului. De la ora X (nu mai tin minte exact de la cat) pana la ora 21:00 cu pauza la pranz.

Haideti sa vedem daca am inteles bine. Sunt oameni care se plang de faptul ca copilul lor se joaca pe calculator in loc sa se joace afara dar afara nu se poate juca. Pe langa lipsa acuta a spatiilor de joaca pentru copii, parcul se inchide la ora 21:00. Hai sa folosesc si eu expresia: “pe vremea mea ma rugam de mama sa ma mai lase afara dupa ora 21:00 si ma lasa pana la urma. Nimeni nu ma dadea afara de pe spatiul verde si nimeni nu facea scandal daca copii faceau galagie, jucandu-se uneori si pana la 12 noaptea.”

Va mai intrebati de ce copilul se joaca in casa? Pai cum sa se joace afara daca ultima amintire pe care o are legata de spatiul verde in fiecare zi este “hai ca se inchide.” Probabil fix in momentul in care se simtea cel mai bine sau in mijlocul unui joc. Fara sa isi dea seama de ce copilul va ajunge sa stea mai mult in casa.

Hai sa lasam acest “pe vremea mea” si sa acceptam ca lucrurile se schimba dar in acelasi timp haideti sa si ajutam copii sa se joace afara daca tot vrem asta. Haideti sa fim putin seriosi. Majoritatea oamenilor care tipa la copii ca fac galagie si vor sa se odihneasca au termopane. Inchideti-le! Brusc o sa se faca liniste. Asta daca nu v-ati pus termopane second hand sau cumparate prin reduceri la reduceri.

In incheiere o sa mai precizez un lucru foarte important. Poate, poate citeste si un parinte cuvintele astea. Daca ii spui unui copil sa nu faca X, va vrea sa faca X si va face si mai mult X, in special cand este adolescent in plina perioada de rebeliune. Daca ii spui sa nu mai stea pe calculator, acolo il vei gasi de fiecare data cand ajungi acasa. Daca ii spui ca pe vremea ta nu erau telefoane mobile si de asta nu ii cumperi celular, te va bate la cap cat poate sa ii iei celular. Daca ii spui sa nu mai faca sport pentru ca face prea mult, va face si mai mult sport. Sper ca intelegeti ce vreau sa spun! Asta pe langa faptul ca jocul pe calculator adduce foarte multe beneficii unui copil in crestere. Despre asta insa, alta data! Sper ca nu peste cateva luni.

Leave a Reply

